Topic: Back in Time mei 2e 2009 Oosterpoort Groningen

FOTO VERSLAG CONCERT JOE BONAMASSA – RHYTHM & BLUES NIGHT GRONINGEN, 2 MEI 2009

10 mei 2009 4 reacties Bookmark and Share
Joe Bonamassa
Rhythm & Blues Night Groningen
De Oosterpoort, Groningen
Zaterdag 2 mei 2009

Joe Bonamassa

Tekst : Bouwe Westerdijk | Foto’s : Marco van Rooijen

Setlist Joe Bonamassa zaterdag 2 mei 2009 Oosterpoort Groningen Rhythm & Blues
Django (CD You & Me)
Ballad of John Henry (CD the Ballad of John Henry)
So It’s Like That
Last Kiss (CD the Ballad of John Henry)
So Many Roads (CD You & Me)
Stop! (CD the Ballad of John Henry)
Further on up the Road (cover bekend van o.a. Eric Clapton)
Woke Up Dreaming (CD Blues deluxe)
High Water Everywhere (CD You & Me)
Sloe Gin (CD Sloe Gin)
Lonesome Road Blues (CD the Ballad of John Henry)
Happier Times (CD the Ballad of John Henry)
Blues Deluxe (CD Blues deluxe)
Story of a Quarryman (CD the Ballad of John Henry)
Great Flood (CD the Ballad of John Henry)
Just Got Paid/Dazed and Confused (cover van Led Zeppelin)

Joe Bonamassa

Wat is er nu mooier als opstap naar de Royal Albert Hall op maandag 4 mei 2009 de Oosterpoort in Groningen op 2 mei 2009.
Na het optreden van Booker T. Jones, raakte ik aan de praat met mijn buurman (weet zijn naam niet) maar was een Eric Clapton fan, net als ikzelf, we waren aan het twijfelen of blijven zitten of voor aan bij het podium gaan staan, nog ff wachten stoelen zitten wel lekker het is pas 22.20 duurt nog wel ff, al pratend en kijkend wat er op het podium gebeurd, en voor ons de mixing-zone met de setlist vlak voor ons, stonden bijna 20 nummers op in een uur dat kon dus niet waar zijn, 2x drumstel, moet dat nou!!!!!
Gaat om ff over 22.30 het licht uit komt Joe Bonamassa strak in pak met natuurlijk z´n onmisbare zonnebril het podium op, nu al ????
Ja hoor hij gaat al los, de zaal was net half vol en begint heel snel helemaal vol te lopen, maar na de eerste nummers zijn er al mensen die weglopen, het is inderdaad erg luid, de eerste 2/3 nummers, daarna komt er wat meer lijn in, meer balans, ook de hoogtepunten waren akoestisch het Woke Up Dreaming alleen op gitaar met daarna High Water Everywhere, met een “DUEL” van 2 drummers tegen Joe met gitaar, KIPPEVEL.
We zijn inmiddels 5 mei 2009 als ik dit schrijf en heb inmiddels ook de informatie uit Londen RAH, ook daar wordt geklaagd over te hard geluid, net als in Ospel overigens.
Oke ik keek hier al doorheen en dat blijf ik doen, want ik vond het een fantastisch concert wat eindigde om 0.30 dus bijna 2 uur LANG Joe Bonamassa live in de Oosterpoort wat wil een mens nog meer, het was genieten met veel afwisseling in RHYTHM & BLUES.
En op youtube staat bijna het volledige concert van de oosterpoort te bekijken, en wees dan eerlijk het was echt de moeite waard, of niet voor sommigen blijkbaar.
TOP concert JOE kijk uit naar z´n nieuwe DVD live in RAH 2009 met een gast optreden van niemand minder dan Eric Clapton, toeval???
Nee, want EC staat vanaf volgende week gewoon 11 X in de RAH, met o.a. z´n 150 ste solo optreden op 19 mei en z´n 175 ste sinds 1964 op 29 mei…

Re: Back in Time mei 2e 2009 Oosterpoort Groningen

Welcome to the forum with that nice jaunt back in time. Thanks, my translate software did a fair job and gave me a glimpse of what was one man's experience.
Rick

Free download from Vienna! http://mbsy.co/bNLR
Lots of unique videos of Joe http://www.youtube.com/watch?v=cwd5vL8fXTw
Buy Joe's merchandise here. http://www.jbonamassa.com/affiliates/id … hp?id=1381